19 Temmuz 2013 Cuma

KARAR VERME



Karar vermeyi zor yapan nedir? Hep düşünmüşümdür. Sonuçta ne karar verirsek verelim sonuçları hala kestiremiyoruz, bilemeyiz kötü mü iyi mi olacak. Sanırız ki bütün olasılıkları hesapladım seçtiğimiz yönün sonucu tahminimiz gibi olacak ama hayııır hep hesaplanmamış bir şey çıkar. Mantık adamları için daha da zordur bu iş. Duygu adamlarına göre biraz daha kibirli midir mantık adamları? Duygu adamı yaptım bunu ve mantıklı olması gerekmez der çıkar işin içinden sonra sonucuna göre üzülür sevinir depresyona girer ya da köşeyi döner. Zaten genelde kötü sonuçlarda suçlayacak birini bir şeyi bulurlar anne, baba, Romeo, juliet belki de kader suçludur. Fakat mantık adamı önceden düşünmek zorundadır. Her olasılığı hesaplayıp artıyı eksiyi topladıktan sonra kafasında bir sonuca varır. Güzel akıllarıyla buldukları bir sonuçtur ona ihanet edemezler mantık adamları berbat bile olsa bu benim kararımdı ve sonuçlarına katlanmalıyım der acı çekerler. Sonuç iyi olursa işte o zaman mutluluk ikiye katlanır ‘ben buldum ben buldum’ mutluluğu eklenir birde üstüne değmeyin keyfine. 
Şu kibir olayına gelince kastettiğim sanki mantık adamlarının ‘ben düşünüyorum siz duygu adamları bodoslama aklınıza geleni yapıyorsunuz dürtülerinize göre hareket ediyorsunuz’ şeklindeki düşüncelerinden kaynaklanan hafif bir küçümsemedir. O açıdan bakınca öyledir ama duygu adamlarının da kafası daha bir rahattır hemen karar ver sonra iyi olursa sevin, kötü olursa suçu başka yerde bul sanki rahat gibi bir de kendine mantık adamı sanan duygu adamları ve duygu adamı sanan mantık adamları vardır ki onların durumu komple karışıktır. Kendi aklıyla kendi kendine karar vermek ama sonra başkasını suçlamak gibi ya da düşünmeden karar verip sonra kendini suçlamak gibi karmaşık sonuçları olabilir. karar verme ile alakalı kafasını karıştırmak isteyenler 'mr nobody' filmini izleyebilir. Ben mi? Ben tam bir mantık adamıyım.
                                                      
                                                      MARCEL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder